Roamingul este valabil pe durata călătoriilor cu avionul sau pe apă?
Abonamentul YOXO funționează în rețeaua Orange și astfel îți poți folosi abonamentul în afara României, înregistrându-te în oricare dintre rețelele cu care Orange are acord de roaming – în momentul de față, este vorba de mai mult de 360 de operatori, din peste 180 de țări și 1 operator de telefonie mobilă prin satelit.
Poți verifica aici ce rețele sunt disponibile pentru țara în care călătorești (alege numele țării si apoi dă click pe Operatori parteneri).
Cât timp rămâi conectat la o rețea terestră (în port, pe un râu, în aeroport etc.), nu se percep taxe suplimentare pentru utilizarea telefonului mobil pe durata călătoriilor cu vaporul sau avionul.
Dacă serviciile mobile sunt furnizate prin sisteme de satelit (în zbor, în largul mării, etc.):
- Trebuie să adaugi la abonamentul tău opțiunea “Credit numere cu tarife speciale” (din aplicația YOXO, secțiunea Adaugă opțiuni) pentru a-ți putea folosi numărul. Dacă ești deja în afara României când activezi opțiunea, pentru a putea folosi creditul oferit de aceasta, trebuie să închizi și să redeschizi telefonul după ce ți s-a confirmat activarea (primești notificare în aplicație / SMS?)
- Taxarea se face conform informațiilor specificate pe site (tarife voce și SMS și tarife internet ) și a zonelor tarifare menționate în Broșura de tarife și servicii , pentru Roaming maritim, Roaming în avion sau Roaming prin satelit, după caz
- Telefonul se va înregistra automat în rețeaua respectivă dacă te afli în aria de acoperire și dacă în Setări, la Selectare rețea este bifat Automat. În caz contrar, poți face o selecție manuală de rețea, tot din meniul telefonului. Pentru Android, alege Setări și apoi Mai multe > Rețea mobilă > Operator. Pentru iPhone, opțiunea se găsește în Configurări > Conexiune celulară > Selectare rețea.
Atenție, serviciul Roaming se dezactivează automat după ce se consumă creditul inclus și opțiunea nu se reactivează automat. Dacă vrei să folosești serviciul în continuare, va trebui să reactivezi opțiunea (de câte ori dorești).
Când ești în altă tară, ești facturat de YOXO pe baza datelor primite de la rețeaua / rețelele partenere în care te-ai înregistrat. Informațiile despre consum și resurse disponibile se pot actualiza cu întârziere, din cauza duratei transferului internaţional de informaţii, dintre YOXO și operatorii parteneri.